Generalsekretær Kristin Ruud forklarer i saken mer om kampanjen, og hvordan forbundet arbeider med forbedringspunkter når det kommer kritikk mot våre utsendelser.
Rolf forteller om en lang kamp for at Elise skal få en god oppfølging. Han opplever at sykehjemmet ikke har tilstrekkelig kunnskap om Elises sykdom, noe som har gjort henne verre.
Noen medlemmer har reagert kraftig på vår henvendelse. Kritikken har rettet seg mot innholdet, at vi skriver om triste skjebner og det å bo på sykehjem med parkinson, og at vi sender «tiggerbrev» til egne medlemmer.
Andre har kontaktet forbundet og uttrykt støtte både til innholdet i kampanjen, og at den rettes mot egne medlemmer og støttemedlemmer.
Jobber med konkrete forbedringspunkter
Når forbundet får kritikk fra egne medlemmer må vi lytte til kritikken. Hva er det kritikerne gir uttrykk for? Hvilke grep kan vi gjøre slik at vår kontakt med egne medlemmer ikke resulterer i irriterte sådanne?
Her har vi noen forbedringspunkter som vi skal følge opp. Et konkret tiltak er å lage et medlemspanel som får kampanjen til gjennomsyn før den sendes ut til alle.